Pla de Qualitat
La complexitat creixent de la pràctica clínica i assistencial i l'entramat organitzatiu actual són factors que dificulten el desenvolupament de la qualitat en relació amb els problemes de seguretat i que comporten conseqüències sobre la salut i la recuperació dels pacients atesos.
Una atenció de qualitat en l'àmbit sanitari ha de ser:
- Efectiva: proporcionar serveis sanitaris basats en evidències a aquells que els necessiten.
- Segura: evitar danys a les persones destinades a l'atenció.
- Centrada en les Persones: proporcionar una atenció que respon a les preferències, necessitats i valors individuals.
Aquesta realitat impulsa a desenvolupar un Pla específic de SP de la FHES de caràcter possibilista d'acord amb el Pla estratègic de la institució.
Els objectius principals d'aquest pla es basen en:
- Millorar la qualitat assistencial
- Prevenir i reduir els riscos, errors i danys que poden patir els pacients durant l' assistència sanitària
- Continuar amb el model d'autoavaluació proposat per EFQM
- Implementar l'estratègia de SP desenvolupant 5 línies estratègiques específiques amb l'objectiu de millorar la salut i el benestar de la població