Quins beneficis té per al pacient aquesta atenció virtual?
El fet de disposar d'unes hores a la setmana per passar aquestes visites virtuals fa que l'atenció que reben els pacients sigui molt més ràpida i àgil. Quan es tracta de patologies benignes, aquest sistema ens permet resoldre-les més ràpidament i el pacient s'estalvia la visita al dermatòleg. Quan les patologies són malignes, aquesta agilitat encara és més evident, perquè podem donar una resposta molt ràpida, en 3 o 4 dies, que no podríem donar únicament amb visites presencials. Per tant, aquest filtre ens ajuda a prioritzar els pacients més greus.
Com reacciona el pacient quan veu que el dermatòleg el diagnostica per mitjà d'una foto?
En general, hi ha molt bona acollida, perquè veu que el metge de capçalera té línia directa amb l'especialista i que la resposta és molt ràpida. I això, al final, és el que més agraeixen.
Com deies, per a que això funcioni cal una relació molt fluïda amb l'atenció primària...
Sí, per sort les noves tecnologies ens permeten tenir una comunicació més directa i lineal amb els metges de capçalera, i a més, hi ha molta col·laboració entre les dues parts. Fem sessions conjuntes i els residents de família també roten amb nosaltres, la qual cosa s'agraeix perquè facilita tota la feina posterior.
Per tant, apostaries per estendre aquest tipus d'atenció a d'altres especialitats?
Sempre que sigui possible, per suposat. Tot el que sigui facilitar la feina dels professionals i prioritzar els pacients més greus és positiu. En general, estem molt contents amb els resultats d'aquests 3 anys de teledermatologia a l'Hospital.