Tinc una urgència

El Servei d'Urgències de l'Hospital de l'Esperit Sant presta atenció continuada les 24 hores del dia, tots els dies de l'any, a pacients amb patologies urgents de les següents especialitats:

  • Cirurgia General i Digestiva
  • Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia
  • Ginecologia i Obstetrícia
  • Medicina Interna

Important: NO s'atenen urgències pediàtriques

Guia d'acollida al Servei d'Urgències

Consulteu els temps d'espera aproximats del Servei d'Urgències

Heu tingut un accident de trànsit? (fullet informatiu)

Recepció

Quan arribeu, adreceu-vos amb la vostra Targeta Sanitària Individual (TSI) i el DNI o passaport al taulell d'Admissions perquè us tramitin l'ingrés. Si disposeu de la targeta CUIDA'M, comuniqueu-ho al personal administratiu. Si heu patit qualsevol tipus d'accident (trànist, laboral, esportiu, etc.) o sou titular d'una mútua concertada, lliureu també les dades de la mútua.

Un cop registrats, haureu d'esperar a la Sala d'espera fins que us avisin per valorar-vos.

Priorització i triatge

Per tal de tractar els pacients amb la màxima eficàcia possible, el Servei d'Urgències de l'Hospital disposa d'un sistema de priorització i triatge que permet identificar ràpidament els pacients més urgents i saber quins especialistes han de tractar-lo.

L'ordre d'entrada al Servei d'Urgències es determina pel grau d'urgència de la malaltia i pel nombre de pacients que esperen en cada especialitat, no per l'ordre d'arribada. Us demanem que comprengueu que si us heu d'esperar és perquè estem atenent pacients més greus.

Acompanyants

Només una persona pot entrar en el Servei d'Urgències per acompanyar el pacient. Els altres acompanyants s'han d'esperar a la sala d'espera o cafeteria. En ambdós llocs hi ha wifi gratuït.

Sempre que sigui possible, en el moment de l'admissió el pacient ha de decidir quina persona de les que l'acompanyen farà d'interlocutora amb els professionals del Servei d'Urgències. Aquesta persona podrà:

  • Ser informada del procés d'atenció del pacient.
  • Acompanyar el pacient a Urgències i a l'àrea d'observació, quan sigui possible.
  • Intervenir en la presa de decisions sobre el procés d'atenció al pacient quan aquest no pugui fer-ho.
  • Transmetre la informació a la resta de la família.

L'interlocutor ha d'estar sempre localitzable per notificar-li tot allò que sigui necessari sobre el procés assistencial. S'informarà l'interlocutor periòdicament i de manera específica quan es produeixi un canvi en el procés d'atenció que calgui comentar-li. A fi de preservar la confidencialitat de l'assistència al pacient, no es donarà informació a cap altra persona més.

Per protegir la salut dels nens, procureu que els menors de 12 anys no entrin a l'Hospital.

Informació sobre el seguiment del pacient a Urgències

El vostre acompanyant estarà informat en tot moment de la situació en què es troba per mitjà d'una pantalla ubicada a la Sala d'Espera o mitjançant aquest enllaç.

Com funciona?

En el moment de la recepció es lliurarà a la persona a qui autoritzeu com a interlocutor un codi personal que us identificarà durant la vostra estada. Amb el codi, aquesta persona podrà saber en quina fase està el pacient: en espera, en triatge en exploració o proves, en observació, ingressat, alta urgències, trasllat altre centre.

Estàs esperant un familiar que està a urgències?

Objectes de valor

Si en porteu, deixeu-los als vostres familiars; l'Hospital no se'n fa responsable. Si utilitzeu pròtesi dental extraïble, ulleres, lents de contacte o aparell auditiu, comuniqueu-ho al personal d'Infermeria. Només en els casos en què no hi hagi presència d'acompanyants, el Servei d'Urgències o el de Seguretat podran custodiar les pertinences del malalt.

Dispositius mòbils i ús d'ordinadors

La majoria de l'activitat hospitalària està informatitzada. Per tant, els professionals necessiten utilitzar l'ordinador per sol·licitar proves diagnòstiques i tractaments, així com per realitzar els informes d'alta o trasllat. Utilitzen també els mòbils per consultar aplicacions amb informació tècnica. Quan els professionals estan asseguts als despatxos o al Control d'Infermeria, també estan treballant per als pacients.

Per un hospital + amable

Silenci i ús del telèfon mòbil. Eviteu fer sorolls. Manteniu el telèfon mòbil en silenci i restringiu-ne al màxim el seu ús.

Instal·lacions. Col·laboreu a mantenir l'Hospital net. Feu un bon ús de les instal·lacions, mobiliari i altre material que l'Hospital posa a la vostra disposició.

Tabac. L'Hospital és una àrea lliure de fum i no es permet fumar ni en l'edifici ni en tot el recinte hospitalari, tal com està senyalitzat.

Justificants. Si voleu un justificant, el podeu demanar al taulell d'Admissions d'Urgències.

Identificació dels professionals. Tots els professionals porten una targeta d'identificació en un lloc visible amb la fotografia, el nom i cognom.

Cafeteria. Està situada a la Planta 0 i obre de dilluns a diumenge, de 8 a 22 h., tots els dies de l'any.

Opinió dels usuaris. La vostra opinió ens interessa. Feu-nos arribar els vostres suggeriments per mitjà de les diferents vies que teniu disponibles.