Pla de Qualitat i Seguretat del Pacient

La Política de Seguretat del Pacient de la FHES està orientada a garantir i implementar procediments, instruments i recursos que minimitzin els riscos i incidents, seguint les normes ètiques i tècnic-científiques, mitjançant la gestió de riscos i el monitoratge assistencial.

Aquesta política està alineada amb les línies del Pla de Seguretat del Pacient de la FHES i amb les directives del Pla Estratègic de Seguretat del Pacient 2023-2027 del Departament de Salut, i representa un marc d'acció per a tots els actors implicats.

La FHES promou una cultura institucional centrada en la millora contínua de la qualitat i seguretat dels pacients, així com en el desenvolupament d'un programa de gestió de riscos que inclou enfocaments preventius i reactius per abordar els incidents.

La responsabilitat de seguir el compliment d'aquesta política recau en la Comissió de Qualitat Assistencial i Seguretat del pacient, amb els canvis basats en el pla estratègic de l'organització, l'anàlisi dels indicadors de rendiment, les enquestes de satisfacció dels pacients, i les auditories internes i externes.

Pla de qualitat i Seguretat del Pacient