La FHES organitza actes en els dos municipis per celebrar la primera dècada del Programa, que ha arribat a més de 4.000 persones.
El Programa de difusió d'hàbits saludables de la Fundació Hospital de l'Esperit Sant (FHES) arriba aquest mes de març als seus 10 anys de vida. Aprofitant l'efemèride i amb l'objectiu de reflectir millor l'essència del programa, l'Hospital n'ha modificat la imatge i el nom i passa a anomenar-se "FhES Salut", ja que a més de promoure bons hàbits de vida, és un mitjà per difondre tot tipus de temes relacionats amb la salut que preocupen a la ciutadania.
Per celebrar l'aniversari, s'han organitzat actes en els dos municipis on es desenvolupa el programa, que finalitzaran amb un obsequi saludable per als assistents. L'acte de Sant Adrià de Besòs tindrà lloc dimarts 12 de març, a les 18 hores, a la Biblioteca Municipal, i comptarà amb la presència de l'Alcalde, Joan Callau, i el Director Gerent de la FHES, Vicenç Perelló. Els assistents podran seguir les xerrades "Aprenem a llegir les noves etiquetes dels aliments", de la dietista Carme Sánchez, i "Els millors consells per evitar les males postures", del fisioterapeuta Lluís Puig.
A Santa Coloma de Gramenet, la celebració serà dimarts 19 de març a les 17.30 hores al Museu Torre Balldovina. Hi seran presents el President del Patronat de la FHES, Josep Maria Cortès, i el Regidor ponent de Drets Socials, Luis Javier Fuentes. En aquest cas, es repetiran les xerrades de l'acte de Sant Adrià i se n'incorporarà una tercera: "Desmuntant tòpics en nutrició", de l'endocrinòleg Andreu Nubiola.
La FHES va engegar el Programa de difusió d'hàbits saludables l'any 2009 i des de llavors s'han organitzat 77 activitats, que han implicat 124 professionals i congregat al voltant de 4.100 persones. Des de l'any 2011, l'Hospital compta amb convenis de col·laboració en matèria de promoció i protecció de la salut amb els dos ajuntaments implicats. El Programa està concebut com un instrument de l'Hospital per donar una resposta de proximitat, compromís, accessibilitat i transparència a l'usuari, que és la seva raó de ser.