La seguretat del pacient és una prioritat en salut. Per això, tot i el fort impacte que la COVID-19 ha tingut sobre l'activitat assistencial dels últims mesos, l'Hospital de l'Esperit Sant ha continuat apostant per crear cultura de seguretat i reduir cada cop més els esdeveniments adversos.
L'esforç dels professionals ha permès que, tot i treballar en entorns més estressants de l'habitual, durant el primer semestre de l'any l'organització no hagi registrat un increment notable d'errors que hagin perjudicat la seguretat del pacient. En aquesta fita ha influït també la tasca de conscienciació iniciada l'any passat amb la campanya "La seguretat és cosa de tots", que continua enguany amb nous dies institucionals centrats en els diferents projectes de seguretat del pacient de l'Hospital.
La campanya, adreçada tant a treballadors com a professionals, té com a objectiu recordar i informar de la importància de les bones pràctiques en seguretat del pacient. Aquest any queden per endavant les jornades institucionals de la prevenció d'infeccions, de l'ús segur del medicament i de la cirurgia segura que, com la resta de les jornades d'aquests últims mesos, se centraran en la publicació de píndoles informatives en format digital.
El Dia Mundial de la Seguretat del Pacient 2020 que té lloc avui està dedicat a la seguretat del personal sanitari com a prioritat per a la seguretat dels pacients. Una premissa que requereix una veritable cultura de seguretat institucional, basada en la confiança mútua entre els treballadors i l'organització, la percepció de la importància de la seguretat i la confiança en l'eficàcia de les accions preventives.