La Fundació Hospital de l'Esperit (FHES) ha posat en marxa un nou sistema de seguiment dels pacients que entren a l'Àrea d'Urgències que permet als familiars o acompanyants conèixer en quin punt de l'atenció concreta es troba el pacient.
Una de les mesures excepcionals de la COVID-19 adoptades pels centres sanitaris és la restricció de l'accés a l' interior del Servei d'Urgències per part dels acompanyants dels pacients. Amb aquesta aplicació es pretén oferir una atenció més propera i transparent, millorant la comunicació amb els usuaris del centre. La nova eina de seguiment complementa, i en cap cas substitueix, la informació que els professionals sanitaris van oferint als acompanyants sobre l'estat de salut i l'evolució del pacient.
La informació sobre el pacient s'anirà actualitzat en temps reals i es mostrarà en una pantalla que indicarà si el pacient està "En triatge", "En exploració i/o proves", "En observació", "Ingressat", "Alta urgències" o "Trasllat altre centre". També s'informarà de la ubicació en què es troba el pacient en cada moment. La pantalla d'informació estarà ubicada a la sala d'espera externa i, per facilitar la mobilitat dels familiars, també estarà disponible des del web de l'Hospital. www.hospitalesperitsant.cat/seguimenturgencies
Aquesta nova tecnologia assegura la confidencialitat dels pacients ja que per fer el seguiment és necessari un codi identificador que es lliura a l'acompanyant en el moment de la recepció a l'Àrea d'Urgències de l'Hospital.
Amb una nova fórmula de comunicació, que se suma al sistema de seguiment ja implantat fa uns mesos que permet informar els familiars de l'evolució de les intervencions quirúrgiques, l'Hospital avança cap a una atenció més transparent i propera als usuaris i familiars, aportant a aquests últims tranquil·litat i informació durant l'espera i millorant, així, la seva satisfacció.