L'equip d'admissions, en coordinació amb la Unitat de Sistemes d'Informació, ha posat en marxa un nou projecte per reforçar la informació dels pacients que s'han de sotmetre a una intervenció quirúrgica.
Amb l'objectiu de reforçar la informació sanitària que reben els pacients per part de l'equip assistencial, d'assegurar-se de que el pacient arriba en condicions òptimes a la intervenció i de detectar possibles incidències o suspensions, s'ha dissenyat un checklist amb una bateria de preguntes que el personal administratiu els fa 48 hores abans de la programació de la operació mitjançant una trucada telefònica.
El nou checklist incorpora diferents elements que permeten a l'equip d'admissions recordar pas a pas les instruccions necessàries que s'han de seguir abans d'una intervenció com el tipus de dejuni que s'ha de fer segons el procediment, la retirada de dispositius i altres aspectes d'higiene personal. També se'ls ajusta l'hora d'entrada a l'hospital per tal d'evitar-los esperes innecessàries.
Ángel Gallardo, Cap d'admissions i Programació de la Fundació Hospital de l'Esperit Sant, ha explicat que aquest és un pas més per millorar l'experiència i seguretat del pacient i mantenint-lo informat a ell i als seus familiars abans d'una intervenció, cosa que redueix l'ansietat que genera una intervenció quirúrgica".
Aquesta iniciativa se suma al sistema de seguiment del pacient quirúrgic implantat durant el 2020 que permet als familiars conèixer en quina fase concreta de la intervenció es troba un pacient mitjançant una aplicació que es pot seguir des del mòbil i des de la pantalla de la sala d'espera.