La posada en marxa de la Unitat d'Atenció al Malalt Crònic el passat mes d'octubre ja comença a tenir resultats palpables. Al mes de maig, la Unitat ja havia realitzat de manera proactiva unes 850 trucades de seguiment i n'havia rebut 85 d'espontànies per part dels pacients al telèfon de suport 24 hores. Això situa l'índex de proactivitat de la Unitat en 10, xifra que supera amb escreix el 4 fixat inicialment.
Al maig, la Unitat ja havia valorat 1.050 malalts de malalts de MPOC i insuficiència cardíaca, dels quals 41 (3,9%) van ser inclosos en el programa. La Unitat realitza el seguiment personalitzat d'aquests pacients per garantir la seva continuïtat assistencial entre l'Hospital i l'Atenció Primària, la disminució de l'hospitalització i de les seves visites a urgències. A més, els ofereix suport telefònic les 24 hores del dia.
L'atenció continuada del malat crònic s'emmarca en el Programa del Pacient Crònic Complex del CatSalut, contingut en el Pla de Salut 2011-2015 del Departament de Salut i que té en l'atenció a la cronicitat un dels seus eixos principals.