El passat 7 d'abril va entrar en vigor la modificació legislativa que simplifica el procediment de formalització i registre del document de voluntats anticipades (DVA).
Un dels elements clau d'aquest canvi legislatiu és la incorporació d'un tercer supòsit a l'esmentat procediment, a més de l'atorgament davant notari o davant tres testimonis, admetent també des d'ara la validació del DVA per part d'una o un o professional sanitari de l'àmbit de l'atenció primària, hospitalària o sociosanitària. Els 3 supòsits d'atorgament queden recollit en la Llei 21/2000 d'autonomia del pacient.
Un altre dels canvis afecta al registre del DVA. A partir d'ara en el moment en què des dels centres sanitaris registrin el document, els professionals el trobaran publicat a la Història Clínica Compartida i els usuaris ho podran visualitzar des de La Meva Salut.
Circuit a la FHES
Des de la FHES la Unitat d'Atenció a l'Usuari seguirà sent l'equip de referència que acompanyarà als ciutadans en la preparació i tramitació del DVA. També es farà càrrec d'activar el circuit intern que s'ha establert de validació i del posterior tràmit de notificació i registre.
Durant els propers dies també es posarà en marxa una campanya adreçada als usuaris sobre la importància de fer el document de voluntats anticipades.