Millora la satisfacció dels usuaris de Consultes Externes i se situa per sobre de la mitjana dels hospitals catalans

El tracte que reben per part dels professionals és l’aspecte més ben valorat

Segons el recent pla d'enquestes de percepció, experiència i satisfacció (PLAENSA) del Servei Català de Salut, els usuaris de l'atenció especialitzada de l'Hospital atorguen una puntuació de satisfacció de 8,17, situant-se per sobre de la mitjana dels hospitals de Catalunya, que és de 7,84. Aquests puntuació ha experimentat un increment des de l'enquesta anterior, l'any 2021, en què es va registrar una puntuació del 7,8.

Alguns dels aspectes que més han millorat, segons la percepció dels usuaris enquestats és el temps de dedicació i el tracte rebut per part dels professionals, ja sigui del personal d'infermeria, dels metges i metgesses o del personal administratiu.  En relació als indicadors que han rebut puntuacions més baixes comparades amb anys anteriors, destaquen les qüestions de comoditat a la sala d'espera i la quantitat de persones que estaven esperant. Un 84,7% dels usuaris tornarien a visitar-se al centre amb el mateix especialista.

Resultats de les enquestes permanents al Servei d'Urgències

Durant el mes de febrer del 2023 el Servei d'Urgències va posar en marxa enquestes de satisfacció permanents per conèixer l'opinió sobre l'experiència rebuda dels pacients atesos. Per mitjà d'un SMS, que els usuaris reben 24 hores després de l'alta, accedeixen a una enquesta digital amb preguntes molt curtes i visuals dissenyades per la Unitat d'Atenció a l'Usuari a partir de les enquestes PLAENSA.

Durant l'any 2023 han contestat l'enquesta un total de 869 persones. Les dades mostren que un 80% dels usuaris valoren la seva experiència com a molt satisfactòria o satisfactòria. Els aspectes més valorats mitjançant aquest sistema també són els relacionats amb el tracte que els usuaris reben per part del personal assistencial. L'enquesta també conté un camp obert que permet als pacients donar la seva opinió o proposar accions de millora.

Pel que fa al PLAENSA del Servei Català de Salut, els usuaris del Servei d'Urgències de l'Hospital atorguen una puntuació de satisfacció de 7,10, situant-se al mateix nivell que la mitjana dels hospitals de Catalunya, que és de 7,12.

Conèixer l'opinió, preferències i grau de satisfacció dels usuaris, els pacients i els seus familiars ajuda a l'Hospital a créixer i adaptar-se a les necessitats i expectatives de les persones que atén. A més de mesurar el grau de satisfacció dels serveis, els qüestionaris ajuden també a identificar oportunitats de millora.

Compartir a Facebook Compartir a Twitter