La setmana passada la FHES va començar a desplegar la gestió de les incapacitats temporals (IT) per als pacients que se sotmeten a una cirurgia major ambulatòria -una intervenció quirúrgica major què no requereix l'ingrés a l'hospital- des del mateix hospital.
Aquesta iniciativa té com a objectiu principal descentralitzar aquests tràmits de l'atenció primària, facilitant als pacients i als seus familiars la possibilitat de gestionar la baixa per IT de manera més eficient i directa.
En el moment de l'alta hospitalària, els pacients o els seus familiars podran dirigir-se a l'equip d'Admissions de la FHES per comunicar la seva voluntat de tramitar la baixa per IT. Aquest servei està disponible de dilluns a divendres i requereix que es faciliti la informació relacionada amb l'empresa on el pacient treballa i la seva ocupació.
Una vegada gestionada la Baixa IT, els pacients tenen la facilitat d'accedir al seu comunicat d'Incapacitat Temporal (IT) a través de la plataforma digital La Meva Salut, permetent una gestió més àgil i transparent. A més, es proporciona l'opció de rebre una còpia en paper dels documents si això és preferible per al pacient.
A partir d'aquesta nova implementació, el procés de comunicació entre la Seguretat Social i les empreses és ara automàtic, eliminant la necessitat que els pacients presentin manualment la documentació a les seves empreses. Això contribueix a simplificar el procés administratiu i millora l'experiència del pacient durant el seu postoperatori.
Canvis també en els parts hospitalaris
Respecte als parts, el nou tràmit que s'activarà des dels hospitals és l'alta per a les que en el moment del part ja tenien una baixa laboral activa. En aquest sentit des de la FHES s'ha desenvolupat un aplicatiu perquè el tràmit es faci de manera automàtica i que posteriorment pugui tramitar al seu CAP la baixa per maternitat.
La gestió de les baixes laborals des dels centres hospitalaris s'inscriu en el marc de la desburocratització de l'Atenció Primària, i continua la transformació del sistema sanitari de Catalunya cap a un rol més proactiu, que li facilita solucionar situacions que abans havien de resoldre els usuaris.