La FHES obté la puntuació de satisfacció més alta de Catalunya segons l'enquesta Plaensa

Amb un 8,79 l’Hospital supera la mitjana del sistema de salut català en satisfacció dels pacients hospitalitzats i aconsegueix un 91,4% de fidelització

La Fundació Hospital de l'Esperit Sant (FHES) ha assolit la puntuació de satisfacció global més elevada de Catalunya, amb un resultat de 8,79, superant la mitjana del sistema de salut català, que es troba en 8,29. Aquestes dades s'han extret de l'enquesta Plaensa, que avalua la percepció, l'experiència i la satisfacció dels usuaris que han estat hospitalitzats durant el primer semestre de 2024.

A més, un 91,4% dels pacients assegura que tornaria a escollir l'hospital per a la seva atenció sanitària, un indicador clar de la confiança i la qualitat del servei assistencial que ofereix la FHES. Aquest resultat consolida l'hospital com un referent en l'atenció al pacient dins del sistema de salut català.

Un dels aspectes que ha mostrat una millora notable és la tranquil·litat per descansar durant la nit, que ara arriba al 92,2%, molt per sobre de la mitjana catalana i amb un augment significatiu respecte a l'any 2022. Els resultats més destacats provenen del tracte rebut per part del personal d'infermeria i metge, amb un 97,6% dels pacients afirmant sentir-se en bones mans.

Aquesta valoració prové del Pla d'Enquestes de Satisfacció (PLAENSA©️), un projecte iniciat l'any 2001 amb l'objectiu d'avaluar la qualitat del servei i el grau de satisfacció dels usuaris dels serveis sanitaris públics. Les dades obtingudes són fonamentals per dissenyar i implementar estratègies de millora en la qualitat de l'atenció. La satisfacció dels pacients, un sentiment subjectiu, és clau per a la gestió hospitalària, cal quantificar-la ajuda a avaluar l'acceptabilitat dels serveis i a complementar els aspectes d'eficiència i efectivitat en la seva implementació.

Enquesta de satisfacció 2024

Compartir a Facebook Compartir a Twitter

Una professional de la FHES amb un pacient hospitalitzat
Un professional de la FHES passant consulta amb un pacient