La Fundació Hospital de l'Esperit Sant ha implementat un nou sistema tecnològic de recepció i avís de pacients, dissenyat per agilitzar la gestió de cues i millorar el flux d'usuaris. Aquesta iniciativa busca oferir una experiència més eficient i còmoda als pacients que visiten l'hospital.
El nou sistema substitueix els tradicionals leds lluminosos de les sales d'espera per pantalles de gran format. Aquestes pantalles no només faran la crida i el guiatge dels pacients, sinó que també proporcionaran informació sobre serveis i continguts relacionats amb la prevenció i promoció de la salut.
El projecte abasta diverses àrees, incloent-hi les consultes externes, el servei de diagnòstic per la imatge, l'hospital de dia i els gabinets de proves diagnòstiques. En una primera fase, s'instal·laran 5 pedestals estratègicament distribuïts per l'hospital i 15 pantalles a les diferents sales d'espera.
Els pedestals incorporaran noves funcionalitats, com la impressió de justificants de visita i també permetran imprimir les pròximes cites programades i informació genèrica sobre l'accés a la unitat de documentació clínica.
A més, es col·locaran tauletes a les portes de les consultes que mostraran el número de la consulta, el torn del pacient, i el nom del professional. Aquestes tauletes utilitzaran un sistema de semàfors: llum verda quan estiguin lliures i vermella quan estiguin ocupades, millorant així l'accessibilitat i la confidencialitat dels pacients.
Amb aquest nou sistema, la Fundació Hospital de l'Esperit Sant no només vol agilitzar el procés de recepció, sinó també garantir una atenció més personalitzada i respectuosa amb la privacitat dels seus pacients. Alhora, busca fomentar una major alfabetització sanitària, assegurant que tots els usuaris comprenguin millor els serveis i recursos disponibles per a la seva salut.